WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Бисквитки

Ние използваме бисквитки, за да оптимизираме функционалността на сайта и да ви предоставим възможно най-доброто преживяване, докато разглеждате нашия сайт. Ако сте съгласни с това и приемате всички бисквитки, щракнете върху бутона „Приемам“. Можете също да прегледате нашата декларация за поверителност.

Back to top

УСТОЙЧИВА УРБАНИЗАЦИЯ – МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ?

Изграждането на устойчиви градове не е детска игра. Докато мегаполисите разработват стратегии как да направят своите местообитания по-поносими, ние откриваме дали има тайна рецепта за успех.

Всеки час над 40 човека се преместват в Мумбай, около 70 в Лагос и над 60 в Дака. Тези мегаполиси, както и много други, прожектират между един и шест процента годишно ниво на урбанизация и най-голямото им предизвикателство е да я направят устойчива.

„Не можем да говорим за устойчива урбанизация, ако не погледнем към ресурсните потоци“, казва Фиона Уу, служител в политика „Климат и енергия“, Съвет за бъдещето на света. Уу казва, че е важно да разберем какви ресурси използват градовете, откъде идват тези ресурси и колко от тях се използват. Това е осъществимо предложение.

„Можете да използвате технологиите, за да проследявате потока от всякакви материали и енергия и да откривате точки, където те могат да бъдат направени по-ефективни“, казва Луис Бетенкурт, професор по „Комплексни системи“ в Института Санта Фе.
Sustainable urbanization - Myth or reality?, People in train
НАД 7,5 МИЛИОНА ДУШИ ИЗПОЛЗВАТ ЛОКАЛНИТЕ ВЛАКОВЕ В МУМБАЙ ВСЕКИ ДЕН

ПО-ИНТЕЛИГЕНТНИЯТ ИЗХОД?

Технологично ориентираните интелигентни градове също печелят популярност. „Това е преди всичко инженерна концепция за това как да използваме данните, за да работим по-интегрирано, и мисля, че това може да е фактор за по-добро управление на градовете по отношение на предоставянето на услуги“, казва Бетенкурт.

Но има риск от прекалено бързо инвестиране и изграждане на градове. Китай, казва Бетенкурт, изгражда бързо градове, магистрали, високоетажни сгради, достъпни домове и индустриални зони. „Изглежда все едно, че големите градове излизат от машина, което в дългосрочен план може да не е много добре, поне на Запад не беше“, предупреждава той.

ДРУГАТА СТРАНА НА УРБАНИЗАЦИЯТА

Това е по-специално, защото обществените жилища трябва да се планират щателно. „Франция и Обединеното кралство са типични примери за неуспешни обществени жилища; създадоха се няколко вертикални бедняшки квартала в покрайнините на Париж и части от Лондон, които с течение на времето причиниха много социално-икономически проблеми“, казва Бетенкурт. „От решаващо значение е не само да се изградят жилища, но и да се разбере как да се управляват социално-икономически“, добавя той.

Например, през последните три десетилетия Бангладеш стана свидетел на най-високия процент на урбанизация (4,19%), но 60% от населението на държавата живее в бедняшки квартали. Непланираната урбанизация е обвинявана в недостатъци в инфраструктурата, обществения транспорт, жилищата, водоснабдяването и канализацията, енергетиката, управлението на твърдите отпадъци, здравеопазването и образованието, наред с другото.

„Проблеми, които изискват по-малка физическа намеса, са по-лесни за разрешаване от тези, които се нуждаят от обширно физическо планиране и строителство“, посочва Бетенкурт. Вземете Мумбай например, казва той. „Държавата лицензира нарастващ брой високи сгради, но много от тях нямат интегрирана канализация и редовно водоснабдяване, защото това изисква много физическа работа – копаене, полагане на тръби и т.н., но други неща като електричество или телекомуникации са много по-лесни, така че ги откривате дори в бедните квартали“, добавя той, подчертавайки контраста.

УСТОЙЧИВО ВАШИ!

Но някои градове дават добър пример. Меделин в Колумбия свързва разнообразните си квартали с помощта на обществени транспортни средства като кабинкови лифтове и метрото. „Това е система, където мисленето е да се подобри и създаде град, който е по-социално свързан“, казва Бетенкурт. Европейски градове като Франкфурт и Ротердам и някои американски градове като Бостън или Портланд са направили своя отпечатък в изграждането на ефикасни системи. Околната среда на живот в Сингапур с паркове и градини около концентрирани мини селища, инициативите за пречистване на отпадъчни води (които отговарят на 30% от нуждите на града) и отличните връзки чрез метро и автобусни системи правят модерния град-държава устойчив.

„Има различни начини да се направят градовете поносими и някои от тези начини са устойчиви, а други не“, добавя Уу. Тежестта тогава се пада на всяка държава да разбере своята градска среда, да намери устойчиви решения в рамките на своя собствен контекст и да изгради градове, които ще устоят на изпитанията на времето.

Споделете тази страница