Поддържане на летище Хийтроу в движение

ПОДДЪРЖАНЕ НА ЛЕТИЩЕ ХИЙТРОУ В ДВИЖЕНИЕ

Сутрешен пиков час на лондонското летище Хийтроу и всеки асансьор към нивото за заминаване е развален – всички и то наведнъж. Ако думата „пандемониум“ Ви идва на ум, ще получите картината.

Това е шокиращата сцена, която посреща сервизния техник на KONE Найджъл Страйд при пристигане на работа в понеделник сутринта. И четирите приоритетни асансьора в терминал 1 не реагират, защото изпълнителите, работещи през нощта, са прекъснали контролите.

Тълпите, пристигащи на влаковата връзка Хийтроу Експрес, се натрупват бързо. Капки пот се стичат по челото на Страйд, тъй като стотици изнервени туристи се блъскат около него.

„В крайна сметка проблемът се реши бързо, но това беше най-стресиращият четвърт час, който някога съм преживявал“, казва Страйд. Той и 41 други инженери и техници се грижат за 1035 асансьора, ескалатора и пътеки на летището, като поддържат работата на Хийтроу денонощно.

ПОЛИЦИЯ ПОД ПРИКРИТИЕ

При 191 000 души, преминаващи през Хийтроу всекидневно, рядко има скучен момент.

„Всяка повреда има незабавен ефект. Ако нещо се обърка, всички трябва да работят усилено, за да приведат устройството в изправност възможно най-бързо“, казва Страйд. Той описва оборудването на летището като „критична връзка“, свързваща града с изходите за отпътуване и света отвъд.

„Без ключовата част в средата, целият пъзел се разпада.“

Едно минимално смущение може да има голям ефект на доминото. „Авиокомпаниите не чакат закъснели пътници тези дни. Ако някой пропусне полет заради неизправно оборудване, това се отразява на живота на много хора.“

Въпреки че безопасността е абсолютен приоритет за екипа на KONE, това важи с двойна сила на летището. „Не можем да оставим остри инструменти наоколо поради рискове за сигурността. Дори сме длъжни да внимаваме за неща, оставени без надзор, и хора, държащи се подозрително. Ние сме допълнителен чифт очи за персонала по сигурността.“

Дори и с бариери, разположени около работната площадка, Страйд предприема специални предпазни мерки, когато работи сред големи тълпи в затворени пространства. „С багаж навсякъде и развълнувани деца, които се движат наоколо, нещата могат да се объркат бързо.“

Вратите са свързани с голям процент ремонти, разкрива той. Обикновено щетите се причиняват от клиенти, които се блъскат в асансьорите с багажни или инвалидни колички.

„Веднъж имаше човек – който може би беше пийнал прекалено много по време на полета – който блъсна колата си в асансьора пред фоайето. Успяхме да ремонтираме асансьора, но колата беше развалина.“

Споделете тази страница

Бисквитки

Ние използваме бисквитки, за да оптимизираме функционалността на сайта и да ви предоставим възможно най-доброто преживяване, докато разглеждате нашия сайт. Ако сте съгласни с това и приемате всички бисквитки, щракнете върху бутона „Приемам“. Можете също да прегледате нашата декларация за поверителност.