WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Back to top

Дневниците на ескалатора

Някога чудили ли сте какво задвижва ескалатора? Как изглеждат компонентите му? Как се въртят стъпалата, колко хора може да превозва? В такъв случай прочетете нататък и гледайте видеото, за да намерите отговорите, които ще обяснят всичко.

Средно един ескалатор в Съединените щати транспортира около 12 000 души всеки ден. Това са почти 3 милиона души всяка година. Тъй като в страната има около 35 000 ескалатора, това означава, че всяка година се транспортират 105 милиарда пътници. Ако можем да се позовем на тези изумителни числа, цитирани от National Elevator Industry Inc. (NEII), то еволюцията на ескалаторите е неудържима.

Плод на въображението на американския изобретател Чарлз Сибергер, създал първия в света ескалатор със стъпала (оттам и името, съчетаващо латинската дума „скала“ което означава стъпала, и думата асансьор), той дебютира на Световното изложение в Париж през 1900 г. и печели първа награда. През следващите 117 години ескалаторът е претърпял много подобрения. Трансформирал се е не само по дължина, но и по форма. Докато изключително дългите ескалатори обхващат стотици футове, извитите и спиралните ескалатори носят стил и дизайн с традиционната концепция. Независимо от това, основната му функция остава същата – да бъде непрекъснато движещо се стълбище, което помага на хората да се движат нагоре или надолу по вертикални разстояния.

Днешните ескалатори обикновено се изработват с помощта на комбинация от стомана, алуминий и пластмаса. Докато някои от старите са имали компоненти от дърво, днес те са рядкост, като се има предвид, че дървесината не е много издръжлива. А издръжливостта е от първостепенно значение, когато става дума за ескалатори. Главно, защото генерират средна подемна сила от 4500 кг и са в постоянно движение.

Пътниците пътуват със скорости от 0,5 м в секунда в повечето търговски и летищни съоръжения, докато подземните ескалатори могат да се движат с по-висока скорост от около 0,75 м в секунда. Интересно е да се отбележи, че тази масивна машина е напълно безопасна и надеждна, ако се използва правилно.

Поведението на пътниците често се смята за причина при 64% от всички инциденти, свързани с ескалаторите. Хората често изпускат чантите си, заети са с телефоните си или просто не обръщат внимание, което може да ги накара да загубят баланс и да доведе до инциденти. Въпреки тези злополуки ескалаторите са доказана машина за превозване на хора от точка А до точка Б. С нарастващия технологичен напредък бъдещето на ескалаторите може да тества границите на нашето въображение.

СВЕТОВНИ РЕКОРДИ НА ГИНЕС ЗА ЕСКАЛАТОРИ:

Най-къс ескалатор:
Движеща се пътека в търговски център Okadaya More в Япония с вертикална височина от 83,4 сантиметра или 2 фута и 8 инча.

Най-дълъг ескалатор:
Централната ескалаторна връзка в Хонконг, която покрива 800 метра или 2624 квадратни метра.

Най-много ескалатори в метро система:
Метро мрежата на Вашингтон ОК има система от 557 ескалатора, поддържани от 90 техници.

Най-дълъг ескалатор в метро:
Станция „Адмиралтейска“ в Санкт Петербург в Русия разполага с четири паралелни ескалатора, всеки с издигане от 68,6 метра или 225,07 фута, съдържащи 770 стъпала.

Първите извити ескалатори в света:
Концертната зала „Елбфилхармони“ в Хамбург, Германия. Двата извити ескалатора от KONE са с дължина над 80 м и достигат височина 21,43 м.

Споделете тази страница