Много от нас имат дълбоко желание да върнат обратно времето и да станат отново студенти. Служителите на KONE имат шанс да направят това веднъж годишно – на People Flow Day. Събитието е концептуализирано преди шест години и вече се е превърнало в традиция в KONE. Миналата година над 1000 служители в 30 държави отидоха на посещение на място, за да разберат какво точно се случва. Докато някои общуваха с клиенти, други наблюдаваха човекопотока на различни места.
„Задълбочихме разбирането си за това как работи поддръжката на място, как в момента комуникираме с фасилити мениджърите и потребителите на сградите и как тези знания ще ни помогнат да разберем още по-добре нуждите на клиентите“, казва Пека Кемпайнен, изпълнителен вицепрезидент на отдела за услуги в KONE.
УСИЛВАНЕ НА ФОКУСА НА ОБСЛУЖВАНЕТО
Времето е перфектно, тъй като KONE се променя от това да бъде не само техническа компания към още по-ориентирана към услугите. Кемпайнен вярва, че прозренията, събрани от People Flow Day са безценни при осъществяването на този преход. Например, резултатите от People Flow Day 2015 показват, че постоянството, персонализираното обслужване, вниманието към детайлите и наличието на резервни части са едни от най-важните крайъгълни камъни за отличното предоставяне на услуги. Също така се наблюдава, че техническата експертиза трябва да бъде балансирана с достъпни и доверени отношения с професионалните сервизи на KONE.
KONE е на прав път по този въпрос. Около 70% от клиентите, интервюирани през деня, вярват, че KONE се вслушва в тях и техните нужди, а представителите на KONE предоставят проактивни консултантски услуги.
Но Кемпайнен изразява нотка на предпазливост. „Някои клиенти придават по-голяма стойност на човешките взаимодействия с представителите на KONE, докато други оценяват „мълчаливото обслужване“, основано на гладко функциониране с малко взаимодействие“, обяснява Кемпайнен, намеквайки за необходимостта да се определи кой клиент от какво се нуждае и да се изпълни съответно.
Дихотомията не е толкова проста, колкото звучи. От една страна, беше забелязано, че на 30% от изследваните обекти дейностите по поддръжка на KONE са останали незабелязани от потребителите на сградата, което означава, че няма никакво взаимодействие. От друга страна, фасилити мениджърите и управителите на сградите изразиха желанието си да бъдат информирани – дори обучени – за всички планирани, текущи и завършени услуги, навреме, редовно и проактивно.
ЗАЛАГАНЕ НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА
За да постигне баланс между разнообразните нужди на клиентите и да помогне на професионалистите на KONE да увеличат производителността си, KONE се стреми да „улови дигиталната възможност“. Ще се използват по-ефективно средства за анализ, както и мобилни и дигитални инструменти, за да се подобрят услугите и да се осигури подобрено преживяване.
Събитие като People Flow Day и резултатите помагат на компанията да се насочи в правилната посока. Например, сервизните техници по-добре разбират нуждите на клиентите, а екипите за научноизследователска и развойна дейност събират идеи за разработване на решения за уникален човекопоток. Всеки от екипите научава и дава по нещо.
„На стратегическо ниво, събитието Day Flow Day 2015 пряко подпомогна развитието в три ключови области: развиване на култура на обслужване, поставяне на клиента в центъра и улавяне на дигиталната възможност“, казва Кемпайнен, обобщавайки същността и целта на събитието.