Представете си 120 деца в игрална зона в мол с огромен телевизор, вълнуващи цветни книги, балони с хелий, сладолед и много забавни подаръци. Такава беше обстановката на двудневно обучение по безопасност за деца, организирано от KONE и универсалния магазин Karstadt в Хановер, Германия.
Karstadt е един от най-големите универсални магазини в Хановер, с 22 ескалатора и 4 асансьора, които се използват от около 2000 клиенти на ден. За да повишат безопасността на клиентите, партньорите планираха обучително събитие за деца от начални училища и детски градини.
„Всички сме виждали деца да играят на ескалатори, да ходят в грешната посока, да седят или да играят на стъпалата“, казва Никол Кьостър, мениджър „Маркетинг и комуникация“, KONE Германия. „Други хора, изложени на риск, са възрастните хора с рамки за ходене и хората, които носят дълги поли или не се хващат за парапета. Виждаме такова опасно поведение всеки ден и като производител от нас зависи да работим с нашите клиенти, за да минимизираме рисковете“, казва тя.
„Тъй като повечето асансьори, ескалатори и врати на KONE са на обществени места, безопасността на клиентите е от изключително значение за нас“, добавя тя.
ОБУЧЕНИЕ ЗА МЛАДИ ХОРА
„Използвахме съществуващите асансьори и ескалатори и проведохме 30-минутни обучения за групи от 10 деца наведнъж“, казва Яна Бауер, маркетинг мениджър на Karstadt Хановер. Най-важното е, че всеки участник, завършил обучението по безопасност, получи „шофьорска книжка за асансьори и ескалатори“, издадена от KONE и Karstadt.
„Децата учат най-добре чрез игра и като преживяват какво работи и какво не“, добавя Бауер. „Въпреки че сме подготвили знаци, показващи правилното използване на асансьорите и ескалаторите, семинарите, които позволяват на децата да се учат, са най-добри“, отбелязва тя.
Никол Кьостър си спомня разговора между младо момиче, току-що завършило обучението, и баба си на ескалатор. „Момичето беше на около четири години и чухме, че се кара на баба си, казвайки: „Трябва да се държиш за парапета, когато стоиш на ескалатора!“. Това доказа, че е слушала и наистина е научила нещо“, казва Кьостър.
Karstadt и KONE получиха положителна обратна връзка от директорката на местна детска градина, която изрази интерес да организира подобни дни за обучение за всички свои групи деца.